Leveringbekreftelse og betingelser:
Alle ordrer blir bekreftet via ordrebekreftelse med leveringstidspunkt angitt.
Eventuelle feil og avvik må meddeles ST Interiør AS innen 48 timer etter mottatt ordre.
Etter denne fristen er ordren å anse som godkjent og endelig bekreftet mellom partene.
Leveringstidspunkt forstås her at ordren er klar til forsendelse, frakttid vil komme i tillegg til den angitte tiden
Bekreftede ordrer som inneholder spesialtilpasninger eller spesialstoff kan ikke endres.
Pris og leveringsvilkår:
Alle priser er veiledende utsalgspriser, NOK, eks.mva.
ST Interiør forbeholder seg retten til endring av priser uten forvarsel.
Leveringsvilkår er Ex Works lager ST Interiør AS.
Force Majeure:
Force Majeure fritar ST Interiør AS for forsinkelse og leveringsansvar.
Eksempelvis; krig, brann, streik, lockout, vei- eller banebrudd, vær, inn/utførsels-forbud eller andre omstendigheter utenfor ST Interiør AS sin kontroll
Betalingsbetingelser:
Standard betalingsbetingelser er netto pr. 30 dager.
Avvik på tegninger:
ST Interiør AS presiserer at tegneprogrammene, som eksempelvis Winnter, Microsoft Visio, etc, er illustrative og at mål og andre detaljer kan inneholde avvik fra faktiske forhold. Tegningene kan ikke brukes som arbeidstegninger, hvis ikke annet er oppgitt.
Retur og reklamasjon:
Kjøper forplikter seg innen 7 dager fra mottak av varer å melde skriftlig tilbake (reklamere) ved eventuelle feil på varen, transportskade (se eget punkt), andre feil eller mangler ved leveransen. Alle reklamasjoner skal være skriftlige i h.h.t. ST Interiør AS sin standard reklamasjonsrutine.
Reklamasjonsrutinen er en del av ST Interiør AS standard salgs- og leveringsbetingelser. Ved behov for retur av feilbestilte standard varer fra kunden, debiteres det med et fradrag på 20% av leveransens verdi (eks frakt) og tillegg for returfrakt.
Eventuelle avvik fra denne regel MÅ AVTALES OG GODKJENNES AV ST INTERIØR AS.
ST Interiør AS sin avtale med speditør skal benyttes.
All annen transport belastes kunden.
Særlig ved transportskader:
Synlige skader på varene/emballasjen, eller manglende kvantum, skal avmerkes på befrakter sitt transportdokument, samt pakkseddel eller fraktseddel.
Skade eller mangler skal reklameres ST Interiør AS omgående og uten opphold.
ST Interiør AS
14.05.2025
Alle ordrer blir bekreftet via ordrebekreftelse med leveringstidspunkt angitt.
Eventuelle feil og avvik må meddeles ST Interiør AS innen 48 timer etter mottatt ordre.
Etter denne fristen er ordren å anse som godkjent og endelig bekreftet mellom partene.
Leveringstidspunkt forstås her at ordren er klar til forsendelse, frakttid vil komme i tillegg til den angitte tiden
Bekreftede ordrer som inneholder spesialtilpasninger eller spesialstoff kan ikke endres.
Pris og leveringsvilkår:
Alle priser er veiledende utsalgspriser, NOK, eks.mva.
ST Interiør forbeholder seg retten til endring av priser uten forvarsel.
Leveringsvilkår er Ex Works lager ST Interiør AS.
Force Majeure:
Force Majeure fritar ST Interiør AS for forsinkelse og leveringsansvar.
Eksempelvis; krig, brann, streik, lockout, vei- eller banebrudd, vær, inn/utførsels-forbud eller andre omstendigheter utenfor ST Interiør AS sin kontroll
Betalingsbetingelser:
Standard betalingsbetingelser er netto pr. 30 dager.
Avvik på tegninger:
ST Interiør AS presiserer at tegneprogrammene, som eksempelvis Winnter, Microsoft Visio, etc, er illustrative og at mål og andre detaljer kan inneholde avvik fra faktiske forhold. Tegningene kan ikke brukes som arbeidstegninger, hvis ikke annet er oppgitt.
Retur og reklamasjon:
Kjøper forplikter seg innen 7 dager fra mottak av varer å melde skriftlig tilbake (reklamere) ved eventuelle feil på varen, transportskade (se eget punkt), andre feil eller mangler ved leveransen. Alle reklamasjoner skal være skriftlige i h.h.t. ST Interiør AS sin standard reklamasjonsrutine.
Reklamasjonsrutinen er en del av ST Interiør AS standard salgs- og leveringsbetingelser. Ved behov for retur av feilbestilte standard varer fra kunden, debiteres det med et fradrag på 20% av leveransens verdi (eks frakt) og tillegg for returfrakt.
Eventuelle avvik fra denne regel MÅ AVTALES OG GODKJENNES AV ST INTERIØR AS.
ST Interiør AS sin avtale med speditør skal benyttes.
All annen transport belastes kunden.
Særlig ved transportskader:
Synlige skader på varene/emballasjen, eller manglende kvantum, skal avmerkes på befrakter sitt transportdokument, samt pakkseddel eller fraktseddel.
Skade eller mangler skal reklameres ST Interiør AS omgående og uten opphold.
ST Interiør AS
14.05.2025